Skip to main content

Kontakt

Det finns flera sätt att komma i kontakt med oss och få svar på dina frågor om utbyggnaden av tunnelbanan. SL Kundtjänst har öppet dygnet runt, året runt  och svarar på frågor både på telefon och via mejl.

Genom att ringa oss eller skicka in ett ärende samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter. Läs mer om personuppgifter.



 

När du vill anmäla ärenden som rör befintlig SL-trafik, kontakta istället SL.

Om ditt ärende gäller utbyggnaden av tunnelbanan, fyll i lämpligt formulär nedan:
  



Vid akut störning efter kontorstid, kontakta SL Kundtjänst 08-600 10 00.

 

Tillfällig vistelse

Om du har fått erbjudande om tillfällig vistelse, och vill ta del av det, kontakta oss när du börjar märka av arbetet i din bostad. Det gör du genom att fylla i anmälningsformuläret ovan "Anmäl störning". Om du har frågor, välkommen att kontakta oss på 08-600 10 00 eller skriv till oss i fomruläret högst upp på denna sida.

Genom att anmäla skada, störning eller fyller i formuläret om tillfällig vistelse samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter. Läs mer om behandling av personuppgifter vid anmälan av skada eller störning.