Hoppa till huvudinnehåll

Vardagen viktigast när kundtjänst får frågor

Per Johansson
Hallå Per Johansson, områdesansvarig för nya tunnelbanan på kundtjänsten, vilken är den vanligaste frågan som ni får?

– Hur kommer jag att påverkas? Vad händer här där jag bor? Behöver jag ändra mina rutiner?

– De vanligaste frågorna handlar helt enkelt om vardagslivet och om hur man själv påverkas, både under byggtiden och när tunnelbanan är färdig.

Hur många frågor om nya tunnelbanan kommer det in en vanlig vecka?
– Vi ligger på mellan 15 och 50 frågor i veckan i alla våra kanaler – telefon, webb och chatt. Det blir fler frågor när det till exempel drar igång ett förberedande arbete eller om det är någon artikel i tidningen.

– Och det är en stadig ström uppåt. Vi har att göra varje dag med frågor om nya tunnelbanan. Just nu är vi 11 kundtjänstagenter som har fått specialutbildning om tunnelbaneutbygganden, så att vi ska kunna svara fort när kunden hör av sig, även mitt i natten.

Vilka frågor svarar ni på?
– Vi svarar på alla slags frågor, ingen är för stor eller för liten. Utöver närboende är det även många entusiaster som är intresserade av spårtrafik över lag som hör av sig. Och då blir det ibland lite komplicerat. Men om våra agenter inte kan svara på frågan direkt så skickar vi den alltid vidare och ser till att vi kan återkomma med svar.

Vill du testa kundtjänstens kunskaper om nya tunnelbanan?  Eller har du en fråga som du har funderat på men inte hittat något svar? Du kan använda webbformuläret eller ringa på 08-600 10 00. Kundtjänst har öppet dygnet runt, alla dagar i veckan.

 

2018-03-27